Nem égtek el
Ma ismét egy csodás könyvtári történetet szeretnénk a figyelmetekbe ajánlani, a helyszín ezúttal is az USA, azon belül is Troy városa Michigan-ben. A gazdasági válság az ottani könyvtárat sem kímélte, ám mielőtt a könyvtár bezárásáról dönthettek volna a képviselők, fura dolgok történtek. Táblák jelentek meg a következő feliratokkal: „Szavazz a könyvtár bezárására augusztus 2-án! Könyvégető parti augusztus 5-én!„, és senki sem tudta pontosan, kik a szervezők. A szándék komolyságát jelezte mindenesetre, hogy a Facebookon is létrehoztak egy külön oldalt a könyvégetésnek, ahol aztán öldöklő vita vette kezdetét. Sőt, készítettek egy videót is egy könyv elégetéséről azzal a megjegyzéssel: „képzeld el ugyanezt 200.000 könyvvel„. Sőt, még könyvégetős táskákat is a piacra dobtak. Sőt, újsághirdetést is feladtak a partiról („bohócok és fagylaltárusok is lesznek”). Az egész provokáció hihetetlen jól ki volt találva.
Merthogy miközben feldühödött emberek vették védelmükbe a könyveket és a könyvtárat, és persze a tévé és az újságok is egyre élénkebben érdeklődtek az események iránt, kiderült, amit sokan sejtettek: a Leo Burnett/Arc Worldwide nevű reklámügynökség tudatosan választotta ezt a szokatlan módszert a könyvtár megmentésére. „Egy szavazat a könyvtár ellen olyan, mint egy szavazat a könyvégetésre„. A cég egyébként díjat nyert a kampányával, de ami még fontosabb: a könyvtár is megmenekült.
Az alábbi videó mindent elmesél, amit tudni érdemes, jó szórakozást:
Vélemény, hozzászólás?