Olvass esti mesét!

Bár nem egészen új keletű, eddig mégsem kapott túl nagy nyilvánosságot a hír, miszerint a Médiaunió Alapítvány Kuratóriuma kiválasztotta a 2011-es társadalmi célú kampány témáját. Ha első hallásra nem egyértelmű, hogy miről is van szó, gondoljatok csak a 2009-es „Nincs de„, és a tavalyi „Kerülj közelebb!” reklámokra a tévében és sajtóban…

Az eredmény több szempontból is rendkívül örömteli: egyrészt (természetesen ez a kevésbé lényeges), mert figyelembe vették többek között egy vidéki könyvtáros javaslatát is, másrészt, mert a téma szorosan kötődik is az olvasáshoz. Merthogy Olvass esti mesét a gyermekednek, tölts vele együtt tartalmas időt! címmel indítja 2011-es társadalmi célú kampányát a pozitív társadalmi változások eléréséért két évvel ezelőtt életre hívott Médiaunió.

A továbbiakban a hivatalos sajtóközleményből idézünk:

A társadalmi célú kampány témájára beérkező javaslatok közül a Kuratórium 2011-re konkrét, egyértelmű témát választott. Schmidt Mária a Kuratórium elnöke elmondta: „A bizalom erősítését, a közösségépítést a mikroközösségekben, a családban kell elkezdeni. Sok családban természetes az, hogy a szülők foglalkoznak a gyerekekkel, szeretik és elfogadják őt, segítik fejlődését. Egyre több riasztó jel mutat azonban arra, hogy a gyerekeket sokan (akár önkéntelenül is, saját túlterheltségük okán is) elhanyagolják, nevelésüket kizárólag az oktatási intézményekre bízzák. A szülői részvételt a nevelésben, a pozitív minták átadását, a gyermek problémáira, gondjaira való odafigyelést azonban nem pótolhatja semmi.”

Rudolf Péter, a Kuratórium tagja így indokolta a választást: „Gyermekkorban a mese-olvasás tartalmas együttlétet biztosít szülő és gyermek számára. A mese a gyermeki fantáziát megmozgatja, a képzelet erejével hat, segít a belső kép kivetítésében. Mindeközben a mese segít átvészelni nehézségeket, segít a gyermek lelkében zajló konfliktusok megoldásában, feloldásában is.”

Somody Imre és Hankiss Elemér Kuratóriumi tagok kiemelték, hogy „A mese többnyire önmagán túlmutat, morális mondanivalót, értéket közvetít, éppen ezért különösen fontos, hogy szánjunk időt a mesélésre. Szánjunk időt gyermekeinkre.”

január 31, 2011

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük